Hogeschool van Amsterdam

Veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op je vraag.

Zo pas je je instellingen aan in Brightspace

Brightspace personaliseren

Dan neem je nog niet deel aan je courses. Navigeer naar de Course Selector op MijnHvA en neem deel aan de courses van jouw opleiding. Zie je dan nog steeds geen courses in Brightspace? Neem dan contact op met de Servicedesk ICT Services, 020 595 1402 of ICTS Selfservice.

Ja. De website van Brightspace is goed mobiel toegankelijk. Daarnaast kun je eenvoudig naar Brightspace navigeren via de MijnHvApp. Deze app vind je in de Playstore voor Android en de Appstore voor iOS.

Je kan geen courses verwijderen van je overzicht. Het is wel mogelijk om courses te pinnen of te unpinnen. Courses met een pin verschijnen bovenin je course-overzicht.

Op dit moment vind je in de kalenders alleen begin- en eindtijden en deadlines van activiteiten en studiemateriaal in Brightspace. Het is wel mogelijk om deze kalender te exporteren naar je eigen agenda-applicatie.

Ga naar rooster.hva.nl voor je lesrooster.

Het kan zijn dat je beoordelingen in je Gradebook terugvindt van opdrachten die je in Brightspace hebt ingeleverd. De officiële eindresultaten vind je echter in SIS.hva.nl.

Voor studenten is er een app beschikbaar. Deze app heet Brightspace Pulse.

Let op!

We raden af om de Pulse app van Brightspace te gebruiken om je studiemateriaal- en activiteiten te bezoeken. De informatie in deze app is namelijk niet even rijk en compleet als op de (mobiele) website, waardoor de kans bestaat dat je cruciale informatie mist. Gebruik deze app alleen als je via pushnotificaties op de hoogte wil blijven van de laatste ontwikkelingen.

Je logt in op Brightspace door middel van je HvA e-mailadres en bijbehorende wachtwoord.

Ga naar id.hva.nl en log in met je HvA-ID en bijbehorende wachtwoord. Je komt op een pagina waar je je huidige inloggegevens kunt wijzigen.

Ga naar id.hva.nl en klik op ‘Wachtwoord vergeten’. Geef je HvA-ID op (deze vind je in je mail) en doorloop de vervolgstappen.

Antwoord niet gevonden? Hulp nodig?

Vraag je docent om hulp. Weet je docent het ook niet? Bel dan de Servicedesk ICT Services op telefoonnummer 020-595 1402 of stel je vraag via de ICTS Selfservice. Voor technische storingen en inlogproblemen kun je ook terecht bij het servicepunt of de klantenservicebalie van jouw faculteit.

Studenten Faculteit Business en economie

Ben je student van de faculteit Business en Economie? Dan kun je je vragen over Brightspace mailen naar Brightspace.FBE@hva.nl of bellen naar 06 211 55 838 (ma t/m do). Verder kun je op verzoek een afspraak maken in het Wibauthuis of Fraijlemaborg. Of maak gebruik van de hierboven genoemde hulplijnen.

Gepubliceerd door  ICT Services 23 maart 2021