A-Z Studenten

Inlogproblemen met je HvA-ID

Lukt het je niet om in te loggen met je HvA-ID?

Deze tips kunnen dit probleem voor je oplossen:

1. Gebruik je HvA-ID als inlognaam (zet hier niet @hva.nl achter).
  2. Probeer in te loggen via een andere webbrowser (bijvoorbeeld Firefox of Google Chrome).
  3. Probeer het op een andere computer of laptop (smartphones en tablets geven vaker problemen met inloggen).
  4. Probeer in te loggen op een andere HvA-website (bijvoorbeeld Brightspace of SIS ).
  5. Open een incognitovenster in je browser en probeer in te loggen op profile.surfconext.nl .
  6. Log in op id.student.hva.nl en klik op Wachtwoord vergeten om het wachtwoord van je HvA-ID opnieuw in te stellen. Probeer daarna nog eens in te loggen.

Kom je er nog steeds niet uit? Neem dan contact op met de Servicedesk ICT Services.

Blokkade HvA-ID tijdens je studie

Kan je niet inloggen omdat je HvA-ID is geblokkeerd? Dan kunnen daar verschillende redenen voor zijn.

Tijdelijke blokkade

Wanneer je te vaak hebt geprobeerd om met een verkeerd (oud) wachtwoord in te loggen of je wachtwoord is verlopen, zal je HvA-ID account tijdelijk blokkeren. Probeer na 15 minuten nog een keer in te loggen. Werkt dat niet? Probeer dan het wachtwoord van je HvA-ID te wijzigen.

Handmatige blokkade

Andere mogelijke redenen voor een blokkade:

• Je hebt je inschrijving niet op tijd afgerond.
  • Je hebt een betaalachterstand opgelopen van 3 incasso’s of meer.

Als dat het geval is, kun je helaas niet zelf je blokkade opheffen. Neem dan contact op met de afdeling Studentenzaken.

Gepubliceerd door  ICT Services 21 juni 2023