A-Z Studenten

Veelgestelde vragen

Je hebt waarschijnlijk te vaak een verkeerd wachtwoord voor je HvA-ID ingevuld. Neem contact op met de Servicedesk ICT Services.

Servicedesk ICT Services

E: servicedesk-icts@hva.nl
T: 020 595 1402, ma. t/m vr. 8.00 - 18.00 uur

Binnen 24 uur na je inschrijvingsverzoek in Studielink, ontvang je een e-mail met je persoonlijke HvA-ID. Bij het activeren van het HvA-ID maak je zelf een wachtwoord aan.

Ga zorgvuldig om met je wachtwoord en wijzig het wachtwoord regelmatig, bij voorkeur minimaal één keer per halfjaar.

Controleer of je gegevens, zoals je e-mailadres, juist geregistreerd zijn bij Studielink. Controleer je e-mail folders. Soms belanden mails bij de spam.

Via id.student.hva.nl heb je toegang tot je persoonlijke instellingen. Deze gegevens worden overgenomen uit de Studentenadministratie. Als ze niet correct zijn, kun je ze aanpassen via Studielink of door contact op te nemen met de onderwijsbalie van je faculteit.

Via id.student.hva.nl kun je ook aanvullende gegevens invoeren en aangeven of je adresgegevens wel of niet door anderen ingezien mogen worden.

Let op: voor Studielink gebruik je een andere gebruikersnaam en een ander wachtwoord dan voor HvA-ID.

Je kunt zelf bepalen of andere internetgebruikers je naam en e-mailadres mogen zien. Stel dit in op id.student.hva.nl.

Bij het administratief centrum kan je terecht met vragen over je inschrijving.

Je bent geblokkeerd. Dat komt omdat er te vaak een poging is gedaan om met verkeerde (oude) gegevens in te loggen op een afgeschermde site. Zo’n blokkade of lock duurt 15 minuten, maar als de oorzaak niet wordt weggenomen wordt je opnieuw geblokkeerd.

Probeer erachter te komen waar de oude gegevens staan opgeslagen. Vaak zijn wachtwoorden opgeslagen in een browser of in de Windows Credential Manager. Werkt dit niet? Neem dan contact op met de ICTS Servicedesk (020 595 1402).

Na het beëindigen van je studie kun je nog drie maanden gebruik maken van je HvA-ID.

Het komt voor dat eduroam het nieuwe wachtwoord niet accepteert en blijft vragen om het wachtwoord. In dat geval moet de SecureW2 software, die nodig is voor eduroam, opnieuw geïnstalleerd worden. Lees hier hoe je eduroam opnieuw kunt installeren.

Gepubliceerd door  ICT Services 4 juli 2023