A-Z Studenten

Wachtwoord vergeten

Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je een nieuw wachtwoord instellen. Dat doe je op id.student.hva.nl. Volg hieronder de instructies.

Stap 1:

  1. Stel een nieuw wachtwoord in op een laptop of computer. Doe je dit op je telefoon, dan is de kans groot dat je vastloopt.
  2. Ga naar: https://id.student.hva.nl .
  3. Klik op  ik ben mijn wachtwoord vergeten.
  4. Volg de stappen op de website.

Let op:

Deze procedure werkt alleen als je in Studielink een privé-e-mailadres hebt opgegeven. Is dit e-mailadres niet meer geldig? Wijzig het dan in Studielink.

Stap 2:

Heb je stap 1 succesvol doorlopen? Voer dan jouw nieuwe wachtwoord opnieuw in op al jouw (persoonlijke en/of mobiele) apparaten bij alle applicaties waarbij je dit wachtwoord gebruikt, zoals HvA-diensten (HvA-mail*, printers, wifi), HvA-apps (Office, OneDrive, Teams) en HvA-websites (MijnHvA, Brightspace). Dit is een belangrijke stap. Wanneer je dit vergeet, loop je kans dat je account geblokkeerd wordt, bijvoorbeeld doordat je browser je oude wachtwoord heeft opgeslagen en daarmee meerdere keren probeert in te loggen. Na een aantal keer te hebben ingelogd met je oude wachtwoord, wordt je HvA-ID automatisch geblokkeerd. Dit wil je voorkomen.

Let op: Werkt je nieuwe wachtwoord niet direct? Probeer na een half uur nog een keer in te loggen met je nieuwe wachtwoord. Lukt het nog niet? Neem dan contact op met de Servicedesk ICT Services.

*Kijk op de pagina 'Wachtwoord mail op mobiele apparaten wijzigen' hoe je dit kunt aanpassen voor je HvA-mail.

Stap 3:

Maak je gebruik van het draadloze netwerk van de HvA, zoals ‘hva’ of ‘eduroam’? Verbreek de verbinding en stel deze opnieuw in met je nieuwe wachtwoord. Dat kan gelden voor je computer, smartphone en tablet. Lees hier wat je kunt doen als eduroam het nieuwe wachtwoord niet accepteert.

Gepubliceerd door  ICT Services 3 november 2023