Wachtwoord verlopen
Als je wachtwoord verlopen is, kun je een nieuw wachtwoord instellen op id.student.hva.nl. Doorloop hiervoor onderstaande instructies. Zodra je een nieuw wachtwoord hebt ingesteld, kun je weer gebruik maken van je HvA-ID.
In deze video wordt uitgelegd hoe je het wachtwoord van je HvA-ID kunt wijzigen.
Stap 1:
- Zet, met uitzondering van je computer, alle andere (persoonlijke en/of mobiele) apparaten waarmee je gebruikmaakt van HvA-diensten helemaal uit. Doe je dit niet, dan is de kans groot dat je vastloopt.
- Ga naar: https://id.student.hva.nl .
- Klik op ‘Wachtwoord vergeten’.
- Volg de stappen op de website.
Stap 2:
Heb je stap 1 succesvol doorlopen? Voer dan jouw nieuwe wachtwoord opnieuw in op al jouw (persoonlijke en/of mobiele) apparaten bij alle applicaties waarbij je dit wachtwoord gebruikt, zoals HvA-diensten (HvA-mail*, printers, wifi), HvA-apps (Office, OneDrive, Teams) en HvA-websites (MijnHvA, Brightspace). Dit is een belangrijke stap. Wanneer je dit vergeet, loop je kans dat je account geblokkeerd wordt, bijvoorbeeld doordat je browser je oude wachtwoord heeft opgeslagen en daarmee meerdere keren probeert in te loggen. Na een aantal keer te hebben ingelogd met je oude wachtwoord, wordt je HvA-ID automatisch geblokkeerd. Dit wil je voorkomen.
*Kijk op de pagina 'Wachtwoord mail op mobiele apparaten wijzigen' hoe je dit kunt aanpassen voor je HvA-mail.
Stap 3:
Maak je gebruik van het draadloze netwerk van de HvA, zoals ‘hva’ of ‘eduroam’? Verbreek de verbinding en stel deze opnieuw in met je nieuwe wachtwoord. Dat kan gelden voor je computer, smartphone en tablet. Lees hier wat je kunt doen als eduroam het nieuwe wachtwoord niet accepteert.